VERÇENİK(3711M) GÜNEY-KUZEY TRANSI

Yazar : Ege Can KAPAR

8-11 Ağustos 2020

Faliyet Adı: Verçenik Güney Kuzey Transı

Rota : Verçenik dağının güney yüzünden çıkış, kuzey klasik rotasından iniş

Ekip :  Murat Ali KOÇ – Filiz Koç- Dilfuze JUMABAYEVA - Mehmet Doğan - Mahmut İBRAHİMİYE

– Ege Can KAPAR – Polat Cengiz Kıyılar – Osman Arıcanlı- Bülent Erkan

Lider : Bülent Erkan – Murat Ali Koç

Ulaşım : Çamlıhemşinden Verçenik Yaylaya kadar servis aracı.

Teknik Malzeme :

• 2 adet 60 metre yarım ip
  • Emniyet Kemeri
  • Kask
  • Çeşitli Uzunluklarda Kapalı Perlon
  • HMS,ATC,Kilitli Karabina
  • Sikke ve Sikke Çekici

(Sikke ve Sikke Çekici kullanılmadı)

Hava Durumu: Hava tırmanış esnasında genel olarak parçalı bulutlu. Boş günde sağanak  yağışlı.

Faliyet Detayı

8 Ağustos 2020

Saat 11.50’de Çamlıhemşinden Verçenik Yaylasına servis aracı ile hareket. Saat 13.45’de Verçenik Yaylasına ( Orta Yayla) vardık kısa bir hazırlıktan sonra Kapılı Göllere doğru kamp yükümüz ile yürümeye başladık. Kapılı Gölde kampımızı kurup teknik toplantıdan sonra sabah 04.00 da hareket etmek için çadırlarımıza çekildik.

9 Ağustos 2020

Saat   04.00 Kapılı göllerden zirve için hareket ettik. Yaklaşık 10 dakika sonra sularımızıda kaynaktan doldurduktan sonra hazırlıklarımız tamamdı ve dağa yaklaşıma başladık. Saaat 5.30 gibi kuzey rotasının dağın içine girdiği yerden klasik rotadan ayrılıp önümüzdeki sırta doğru yükselmeye devam ettik. Sırta ulaştıktan sonra irtifa kaybederek Verçenik dağ kütlesinin güney yüzünün ortasına kadar çarşak ve kayalık zeminde yan geçiş yaptık.

Saat 6.30’da emniyet kemerlerimizi giyip Verçenik Güney Duvarından tırmanışa başladık.

Yüzeydeki çatlak ve baca yapılarını takip ederek yükselmeye başladık zorluk seviyesi genel olarak 4- dereceyi geçmiyordu.

Rotada kilit olarak sayılabilecek üç etap bulunuyor zorluk dereceleri 4+ ie 5 derecelere sahip kısa etaplar . Kilit etapları öncü olarak Bülent Erkan tırmanıp ardından yanına Murat Ali Koçu alıp geri kalan ekibi yukarıdan emniyetle yanlarına aldı.

Kilit etaplardan sonra zemin değişmeden zirveye kadar basit kaya tırmanışları ile ulaşılıyor.

Saat 10.00’da Verçenik dağının zirvesine güney yüzünden ulaştık,

yarım saat moladan sonra inişe kuzey klasik rotadan geçtik. Verçenik dağının kuzey yüzünden genelde 4 ip boyu olarak iniş yapılıyor. İlk ip boyunu ip kullanmadan  3 nokta kuralına uyarak indik.

Yanımızda 2 adet 60 metre yarım ip olduğu için ikinci ve üçüncü ip boylarını tek seferde inerek sete  ulaştık.İlk ip inişinde dağda bulunan sağlam bir sikke ve kaya çıkıntısından istasyon kurduk. Sete ulaştıktan sonra iplerimizden birini toplayıp kaldırdık. İkinci ip inişini tek ip ile 30 metre olarak gerçekleştirdik. İkinci ip inişinde bir kaya babası ve sabit sikkeden istasyon oluşturduk. Kritik yerleri ip ile indikten sonra kuzey klasik rotasından kampımıza doğru alçalmaya başladık. Saat 15.00 civarlarında kampımıza geri döndük ve faliyetimiz 11 saat sürdü.

Rota Hakkında Not: Tırmanış boyunca boşluk hissi eksilmiyor. Genel olarak kaya yapısı sağlam. Bazı yan geçişler slab yüzeyde yapılıyor. Özellikle zirvenin son 200 metre altında taş düşme riski çok fazla.

10 Ağustos 2020

Boş Gün

11  Ağustos 2020

Kampatan ayrılma saatimizi 12.00 olarak belirlemiştik ama yağmurdan kaçınmak için saat 11.00 da kamp yüklerimiz ile yürümeye başladık. 12.10 civarlarında verçenik yaylaya vardık ve aracımız ile geri dönüşe geçtik.