GÜZELLER KUZEYDOĞU KULVARI VE SIRTI 2022

Rota: Kuzeydoğu kulvarı

Doğa Lideri: Murat Ali Koç

Faaliyet sorumlusu: Mevlüt Ayana

Teknik Malzeme; Kask, Krampon, Kazma, Kemer, 60 metre ip, Buz vidası, Karabin, 8mt perlon, 60-120cm perlon, pursik, yardımcı ip, İlk yardım çantası

Faaliyet Detayı :

17 Haziran Cuma,

Doğa liderimiz dahil 14 Asya dağcılık sporcusuyla birlikte 17 haziran Cuma günü akşam kulüp otobüsüyle Aladağlar- Niğde istikametine yola çıktık.

18 Haziran Cumartesi,

Sabah saat 09.30’ da Çamardı’ya Mehmet Şenol’un evine ulaştık. Kahvaltımızı yaptık son hazırlıklarımızı tamamlayıp saat 10.20’de harekete geçtik. Emli boğazında traktörün ulaşabileceği en son noktaya kadar traktörle ulaşım sağladık. Tüm hazıklarımızı yapıp saat 11.30 Emli vadisinden kamp alanımıza doğru yürüyüşümüze başladık. Emli vadisinden başlayan yürüyüşümüz sırayla Kocadölek,sıyırma vadisi ve sulağankeler kamp alanına ulaşarak son buldu. Hem yürüyüş rotası olarak hem de kamp yeri olarak Aladağların görseli en güzel alanlarından biri diyebilirim. Yaklaşık 600mt irtifa aldığımız bu yürüyüşümüz tam 2.5 saat sürdü.

Sulağankeler kamp alanı;

18 Haziran Pazar,

2500 Rakımda bulunan sulağankeler kamp alanından saat 03.00’da hareket ederek faaliyetimize başladık. Açık bir havada yaklaşık 2.5 saat gibi bir sürede 2850mt rakımında rotanın başlangıcı olan çanağın gibine ulaştık. Burada kramponlarımızı takıp, kazmalarımızı alarak yürüyüşümüze başladık. Çanak ve kulvar kramponun tüm dişlerinin girdiği ama daha fazla batmadığı harika sert karla doluydu. Çok geniş başlayıp çok dar olmayan kulvarda yükselmeye devam ettik. Yükseldikçe artan eğim kulvarın sonuna doğru 50-55 derece eğimi bulmaktaydı. Burada kazmamızı çapraz tutuş adı verilen tekniği kullanarak çıkış yaptık. Saat tam 06.30 ‘ da kulvarı bitirip bele ulaştık(3200mt). Buradan sonra kramponlarımızı çıkardık. Dik büyük seti dolanarak sırt hattında devam ettik. Burada III,III+ derece bazı noktalarda slap yüzeylerin olduğu kaya tırmanışı bölümlerini geçerek saat 08.30’da Güzeller zirveye ulaştık. İnişimizi klasik rotadan yaptık burada iniş yaparken oldukça dikkatli bir şekilde hareket ettik. Eğim bazı noktalar 60 derecenin üzerindeydi ve yer yer buzlanmıştı. Burada bazı noktalarda yüksek kalama diye adlandırılan kazma tutuş tekniğini kullanarak iniş gerçekleştirdik. Saat tam 12.00’da sulağankeler kamp alanımıza ulaşarak zirve faaliyetimizi sonlandırdık. Daha sonra biraz dinlendikten sonra kampımızı toplayıp 1 saat 45 dk gibi bir sürede emli vadisine ulaştık.

''Bence bu senenin en nitelikli faaliyetlerinden birini; tüm arkadaşlarımızla beraber zirve yaparak başaralı bir şekilde tamamladık.

QR kodundan rotaya ve detaylara ulaşabilirsiniz.