ARTOS KIŞ

Lider: Murat Ali Koç, Nejdet Bozkurt

Faaliyet sorumlusuMevlüt Ayana, Selim Tekelek

Teknik Malzeme; Kask, Krampon, kazma, GPS

Kullanılan Kamp Malzemeler: 4 veya 5 mevsim Çadır, konfor  seviyesi en az -15 derece uyku tulumu,Mat,Kafa feneri,Termos,Mutfak gereçleri,Ocak,Kartuş,Kürek

Kullanılan Kişisel Malzemeler: Gözlük,Bere,Eldiven,Kış şartlarına uygun kişisel kıyafetler,Baton

Hava Durumu: -13-17 Derece Arası, Güneşli, Zirve sırtı boyunca 50 km bulan rüzgar hızı

Faaliyet detayı :

22 Ocak Cumartesi,

Van Ferit Melen Havalimanı ve merkezde belirlenen buluşma noktalarında 27 ekip üyesinin tamamı buluştuk. Otobüsümüz saat 10.00’da Gevaş Muhsin gören taş bulvarında mola verdi son market ihtiyaçlarımızı karşıladık. Lojistik desteği Kulüp hocalarımızdan Nejdet Bozkurt organize etmişti. Saat 11.00’de Gevaş- Selimiye mahallesinden Vizontele diye adlandırılan kamp kuracağımız alana kamp yükümüzle yaklaşık 600 mt  irtifa alarak bir yürüyüş gerçekleştirdik. Saat 14.30’da kamp alanımıza ulaştık. Kampımızı Vizontele diye adlandırılan bölgeye kurduk.

23 Şubat 2020 Pazar

Pazar günü saat 04.00’da bütün ekip hazır bir şekilde planlamış olduğumuz zirve faaliyeti için yola çıktık. Açık bir havada yürüyüşümüzü gerçekleştirdik. Bölgede iki gündür yağan yoğun kar ve rüzgârın etkisiyle bazı yerlerde oldukça kar birikmişti. Sırta ulaştığımızda bizi şiddetli bir rüzgâr karşıladı yaklaşık 40 dk boyunca 50km hızı bulan bir rüzgârla beraber yürüyüşümüz devam etti ve 20 arkadaşımla beraber saat 9.20’de Artos zirveyi başarıyla tamamladık. Zirveden dönüş yoluna geçtik ve saat 12.00’da kamp alanımıza ulaştık. Dönüş yolunda riskli gördüğümüz bir yerde kısa bir süre kazmalarımızı kullandık.

Ana kampımıza saat 12.00 ‘de ulaştıktan sonra çadırlarımızı eşyalarımızı toparlayıp saat 13.30’da hareket ederek yaklaşık 1 saat içinde bizi Selimiye mahallesinde bekleyen araçlarımıza ulaştık.

Zorlu bir kış faaliyetini başarışı bir zirveyle tamamlamış olduk. Wikiloc ve verilere kolay ulaşılması için Qr kodu sizlerle paylaşıyorum. İyi bir Kondisyon ve kış eğitiminin şart olduğu bir rota olduğunu hatırlatmak isterim.

Not :  Daha detaylı bilgi için Asya Dağcılık ve benimle direkt iletişime geçebilirsiniz.