AĞRI DAĞI KUZEY-GÜNEY TRANS 2015

Tarih : 18-20 Temmuz 2015

Faaliyete Katılanlar : Murat Ali Koç- Erhan Çalışkan

Faaliyet Lideri : Murat Ali Koç

Kullanılan Teknik Malzeme : 30 Metre yarım ip, emniyet kemeri, kask, kilitli karabina, Express, perlon, kazma ve krampon 5 mevsim çadır.

Hava durumu  : Genelde parçalı bulutlu zirve günü açık.

İzin : İzinler Iğdır Valiliği'nden alındıktan sonra izin belgesi ile Korhan jandarma Birliği'ne gidilip, faaliyete başlanıyor.

Ulaşım : İstanbul- Van’ı tercih ettik.  (Iğdır'dan da bölgeye rahatlıkla ulaşılabilir) Van'dan 3 saate yakın bir araç yolculuğu sonrası rota başlangıcına ulaştık.

Faaliyet detayı:

18 Temmuz sabah 10:00'da Iğdır Korhan Yaylası 1800 metreden faaliyete başladık. Rota Başlangıcı “Korhan jandarma Birliği” karşısındaki su deposundan başlıyor. Rota su deposundan sol yukarı doğru yükseliyor.  (Burada su deposuna gelen boruyu da takip edebilirsiniz).

Faaliyetimizin ilk günü kamp yükümüzle (kamp malzememizi minimumda tuttuk) altı saatlik bir tırmanış sonrası 3400 metredeki ilk kamp alanımıza ulaştık. (Burada ve yolda su kaynakları mevcut.  Yine kamp alanında eski bir karakol binası da bulunmakta).

Not: Kamp 1 ve kamp 2 de suyu sürekli kaynatarak tükettik.  (Yolda borudan taşan sularda sorun yok).

19 Temmuz Sabah 08:00'da birinci kamptan ikinci kampa ulaşmak için hareket ettik.  Yaklaşık beş saatlik bir tırmanıştan sonra 4200 metredeki ikinci kamp alanımıza ulaştık.

İkinci kamp alanımızdaki suyu 100 metre ilerde sağda buzuldan gelen sudan temin ederek (kaynatarak) kullandık. Gece zirve için son hazırlık ve planlamaları yaparak dinlendik.

20 Temmuz saat 04:00'da ikinci kamptan zirve için tırmanışa başladık. Burada (4250 metre) hemen buzul başlıyor. Kamptan hazırlıklı (kramponlarımızı takıp, kazmalarımızı elimize alarak) yola çıktık. Kısa bir yükselişten sonra buzul çatlakları başladı. Burada da ip birliğine girdik.

Önemli uyarı olarak; gece yağan karlar veya rüzgârın savurduğu karlar çatlakların üzerini kapatıyor. Çok dikkatli olmak ve mutlaka ipe girmek gerekiyor.  Bu süreç 5000 metrelere kadar devam ediyor.

Ben faaliyetin ilk bir saatinde yaklaşık bir metrelik (üzeri tamamen buz kaplıydı) bir buzul çatlağına düştüm.

Tırmanış süresince buz yer yer çok sertti.  Krampon buza girmekte zorlanıyordu.

Faaliyetimizi altı saatlik bir tırmanıştan sonra saat 10:00'da Türkiye'nin en yüksek dağı olan Ağrı Dağı’nın (5137m) zirvesine ulaşarak başarı ile tamamladık.

Faaliyetimiz süresince hava tam açık ısı oldukça iyiydi. Ancak; zirvede hava oldukça sert, rüzgârlı ve soğuktu.  On dakika sonra Güney klasik rotadan iniş için hareket ettik.

Özellikle inişin ilk 200 metresi ve yan geçiş çok riskliydi. Buz cam buz şeklindeydi. Bu bölgeyi çok dikkatli geçip buzulu bitirdikten sonra hızlıca inişe devam ettik. Klasik rotadan devam eden inişimizde önce 4200 Kampı ardından 3200 kamplarında uzun molalar verdik ve sekiz saatlik bir inişten sonra Doğubayazıt çevirme Köyüne ulaşarak faaliyetimizi tamamladık.

Ağrı Dağı Kuzey-Güney trans faaliyetimiz yaklaşık 2,5 günde sona erdi.

Bu faaliyetimiz süresince Dağa ulaşım harici hiçbir lojistik destek almadık.